Welkom

De Hillegondakerk aan de Kerkstraat in Rotterdam-Hillegersberg is het oudste kerkgebouw van Rotterdam. Al eeuwenlang komt de Christelijke gemeente hier samen. Als Hervormde wijkgemeente Hillegondakerk ontmoeten wij u graag in onze kerk tijdens een van onze diensten of activititeiten.

U kunt de kerkdiensten fysiek bezoeken maar ook digitaal beluisteren via kerkdienstgemist.nl of bekijken via YouTube. Uw gave kunt u digitaal overmaken. Kies op de website de knop 'Gift/Donatie'.

Openstelling kerkgebouw

In de periode mei t/m medio november is de kerk op woensdagmorgen van 10.30 tot 12.30 en de eerste zaterdagmorgen van de maand en de derde zaterdagmorgen van de maand (10.30-12.30 uur) geopend voor bezoek. Uiteraard zijn onvoorziene omstandigheden voorbehouden. Wilt u zekerheid? Informeer bij de koster (koster@hillegondakerk.nl). Wilt u met een groep op een afwijkende tijd/dag de kerk bezoeken, neemt u dan ook contact op met de koster. De kerk is geopend voor bezoek aan het historische kerkgebouw. Maar ook voor een ontmoeting, een kopje koffie, voor vragen of even in de bank zitten voor een moment van rust. Er zijn kaarten van de kerk te koop en regelmatig wat tweedehands boeken.

Kerkgebouw huren

De historische Hillegondakerk is een zeer geschikte ambiance voor huwelijksinzegeningen, jubilea, concerten, rouwdiensten of gedachtenisceremonies. Er is een folder beschikbaar met suggesties, aanwezige faciliteiten, voorwaarden en tarieven. Wij beschikken over betrouwbare adressen voor huur van concertvleugel en het verzorgen van catering via onze huiscateraar.

Voor vragen rond het gebruik van de Hillegondakerk of het wijkgebouw De Veste kunt u contact opnemen met de koster: F. (Frans) van Vliet, tel.: 06 – 229 13 887 of via de e-mail: koster@hillegondakerk.nl.